Szkolenia
Zapisz się na szkolenie
Nazwa szkolenia
Kurs bazowy "Terapia behawioralna w teorii i praktyce"
Miejscowość / miejsce
Poznań
Data szkolenia
Moduł 1: 2020-10-02 - 2020-10-04Moduł 2: 2020-11-06 - 2020-11-08
Prowadzący
Certyfikowane superwizorki terapii behawioralnej:
mgr Monika Chróst-Woźniak nr licencji PLTB 163/T/2015 oraz licencji superwizora 23/S/2015dr Beata Urbaniak nr licencji PLTB 112/T/2013 oraz licencji superwizora 17/S/2013
Adresaci szkolenia
Szkolenie skierowane jest do osób pracujących z osobami z autyzmem i zespołem Aspergera:
Ukończenie szkolenia jest pierwszym i niezbędnym warunkiem uprawniającym do rozpoczęcia jednej ze ścieżek uzyskania certyfikatu terapeuty behawioralnego.
Informacje o szkoleniu
Uczestnicy kursu zapoznają się z podstawą teoretyczną Stosowanej Analizy Zachowania (SAZ), w tym z badaniami nad skutecznością SAZ w terapii dzieci. W trakcie zajęć będą nabywali umiejętności przeprowadzania diagnozy funkcjonalnej oraz tworzenia na jej podstawie programu terapeutycznego. Zapoznają się z podstawowymi metodami i technikami SAZ oraz będą uczyli się ich zastosowania podczas ćwiczeń warsztatowych. Wprowadzeni zostaną również w zagadnienia dokumentowania, analizowania i modyfikowania procesu uczenia w celu osiągania zamierzonych rezultatów.
Kursanci poznają także model stopniowego wprowadzania do grupy rówieśniczej, jak również podstawowe programy kształtowania kompetencji społecznych w środowisku rówieśniczym.
Poruszone zostaną również zagadnienia pracy z zachowaniami nieakceptowanym społecznie czy też zakłócającymi proces uczenia się, w tym pro i reaktywne strategie postępowania.
Uczestnicy otrzymają zaświadczenia o ukończeniu 3 stopni szkolenia zgodnie z procedurą Polskiego Stowarzyszenia Terapii Behawioralnej.
Program szkolenia
MODUŁ ITeoretyczne podstawy stosowanej analizy zachowania
Podstawowe terminy; Metody; Zastosowanie; Skuteczność; Aspekty etyczne
MODUŁ IIPodstawowe narzędzia stosowanej analizy zachowania w uczeniu nowych umiejętności
1. Wybrane metody i techniki uczenia: metoda wyodrębnionych prób; uczenie sytuacyjne; skrypty; plany aktywności2. Budowanie motywacji do uczenia się3. Tworzenie indywidualnego programu edukacyjno - terapeutycznego: analiza poziomu funkcjonowania (arkusze obserwacji zachowań, w tym VB – MAPP); umiejętności kluczowe (opis zachowania docelowego, sposób uczenia, generalizacja, dokumentowanie): podejmowanie współpracy, kontakt wzrokowy, tworzenie pojęć, naśladowanie, reakcje słuchacza, komunikowanie się
MODUŁ IIIPraca z zachowaniami nieakceptowanymi społecznie lub utrudniającymi uczenie się
1. Definicja zachowań trudnych2. Analiza funkcjonalna zachowania3. Opracowanie strategii postępowania: zapobieganie i uczenie nowych prawidłowych zachowań, postępowanie w przypadku wystąpienia trudnego zachowania
Organizator szkolenia
Organizatorem szkolenia jest firma SzkoleniaBehawioralne.pl
Pytania prosimy kierować pod nr tel. 696-454-905 lub mailowo: [email protected]
Koszt szkolenia
1230zł